سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
اولین آثار الکلاسیکوهای تمامنشدنی بارسا و رئال

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روزنامه نویه‌زورخرسایتونگ، خولیان ویسکاستین، مدیر سازمان ای.اس.ای اظهار داشت: محققین ما متوجه با‌آماربرداری و تحقیقات همه‌جانبه خود متوجه شدند انجام این مصاف‌ها اثراتی مثبت و منفی نه فقط در حوزه ورزش بلکه کشور داشته است.
این اظهارات از سوی مسئول این موسسه در شرایطی عنوان شد که از اواخر سال گذشته که فصل باشگاهی فوتبال به آخر خط نزدیک شد، مشخص شد در دیدار برگشت لالیگا، فینال جام حذفی اسپانیا، دو دیدار رفت و برگشت لیگ قهرمانان، این دو تیم بزرگ اروپا از سرزمین ماتادورها در مدت زمان 18 روز(ال‌کلاسیکو‌های چهارگانه) تبعاتی عجیب برای شهروندان اسپانیا به همراه دارد.
این مقام افزود: از این چهار دربی، تنها دو دیدار انجام شده و دو بازی دیگر هنوز باقی است. به این خاطر از ارائه آمار دقیق خودداری می‌کنیم و در قالبی کلی، باید عنوان کنیم در نیمی از مسیر طی شده دربی‌های مذکور، شمار افرادی که به استرس‌‌ها در جامه مبتلا هستند، افزوده است.
آمار کلی اخذ شده از مراکز درمانی بیان‌‌گر همین نکته است در این دوره به خاطر افزایش هیجانات منفی بر شمار مبتلایان به سکته و بیماران دیابتی افزوده شده است.
وی ادامه داد: نکته مثبت این دربی‌ها، کاهش شمار کسانی است که استعمال سیگار می‌کنند. شاید در حاشیه تبلیغات این دربی‌ها، بطور مستقیم بر کسب سلامت بیشتر تبلیغ شده، مردم اسپانیا کمتر اقدام به استفاده از این ماده مخرب سلامتی کرده‌اند.
در اولین گام از این سری ‌ال‌کلاسیکوهای چهارتایی، بارسا و رئال ابتدا هفته قبل در لالیگا به تساوی یک بریک رسیدند. سپس به فاصله چهارروز در فینال کوپادل‌ری، رئالی‌ها با گل کریستیانو رونالدو به برتری یک بر صفر رسیدند.
سومین مصاف این دو حریف دیرینه چهارشنبه هفته جاری در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو انجام خواهد شد و بازی برگشت هفته آینده به میزبانی کاتالانی‌ها در ورزشگاه نیوکمپ انجام خواهد شد.


|+| نوشته شده توسط در یکشنبه 90/2/4 و ساعت 1:16 عصر | نظر