سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
اتهام نژادپرستی به مسی و دفاع بارسلونا
  درنته که به عنوان بازیکن قرضی از رئال مادرید به اورتون پیوسته است به مجله داچ مگزین گفت زمانی که در اسپانیا بازی می کرده مسی بارها او را ""negro"" یا "" کاکا سیاه"" صدا کرده است.

بارسلونا این ادعا را رد و از شخصیت مسی تمجید کرد.

سخنگوی این باشگاه گفت: این بازیکن همیشه نسبت به رقیبانش رفتاری ورزشی و همراه با حداکثر احترام دارد یعنی دقیقا همان چیزی که از بازیکنان حرفه ای انتظار می رود.

درنته 25 ساله که امسال قراردادش با رئال مادرید به پایان می رسد به طور قرضی به گودیسون پارک آمده اما "" دیوید مویه ز""در هفته های اخیر به دلایل انضباطی او را از ترکیب تیم کنار گذاشته است.

او در سال 2007 از فاینورد به رئال پیوست و فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی رئال به هرکولس رفت.

درنته به مجله "" داچ مگزین"" گفت در دورانی که در هرکولس بازی می کرده برخوردهایی با مسی داشته است.

وی  گابریل هاینزه و گونزالو ایگواین هم تیمی های خود در رئال مادرید را هم به استفاده از الفاظ مشابه در زمین تمرین متهم کرده است.

درنته گفت : من بارها مقابل مسی بازی کرده ام و همیشه همین مشکل را با یکدیگر داشتیم. می دانید چه چیزی مرا اینقدر آزار می دهد؟ لحن او زمانی که می گفت ""negro, negro"". می دانم این کلمه در آمریکای جنوبی رایج است اما نمی توانم آن را تحمل کنم.

این بازیکن هلندی افزود: هنگامی که هرکولس مقابل بارسلونا قرار گرفت من برخورد کوچکی با مسی داشتم. او دستش را به من داد و بارها به من گفت: ""hola negro"" یا سلام کاکا سیاه.

مامادو دیارا هم تیم من در رئال مادرید اگر این کلمه را می شنید از کوره در می رفت.

گابریل هاینزه و گونزالو هیگواین هم هنگام تمرین این کلمه را بکار می بردند ولی سرانجام دست از این کار کشیدند.

این مصاحبه در روز 18 آوریل یعنی پیش از دیدار ال کلاسیکو در اسپانیا انجام شده و "" فریتز بارند"" خبرنگار این مجله از درنته پرسیده است در این مسابقه طرفدار کدام تیم است؟ درنته پاسخ داده است: رئال مادرید.

این بازیکن هلندی گفت انتظار ندارد مسی برایش کارت تبریک تولد بفرستد چراکه پیشینه رابطه پرتنش آنها به ماه اوت 2008 بازمی گردد ؛ زمانی که هلند در رقابت های المپیک پکن مقابل آرژانتین قرار گرفت.

درنته خاطرنشان کرد: نخستین بار وقتی که او نتوانست در دقیقه 87 بازی گل پیروزی آرژانتین را بزند رو به من کرد و گفت: ""negro"".

البته آرژانتین در آن دیدار در وقت اضافه بازی را به سود خود تمام کرد و در فینال نیز نیجریه را شکست داد و مدال طلای المپیک را گرفت ولی تنش میان درنته و مسی به لالیگا کشیده شد. این بازیکن هلندی می گوید بهترین بازیکن و دارنده سه توپ طلای جهان بارها درمسابقات باشگاهی او را با الفاظ نژادپرستانه خطاب کرده است.

درنته گفت آخرین بازی که مسی را دیده است این بازیکن حتی حاضر به دست دادن با او درپایان مسابقه نشده است.

لیگ اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که قصد ندارد در قبال این اتهام علیه مسی اقدامی انجام دهد.

 


|+| نوشته شده توسط در شنبه 91/2/23 و ساعت 8:53 صبح | نظر