سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
روی کین:فرگوسن مثل گواردیولا عمل نخواهد کرد

دربی دوشنبه شب منچستریونایتد و منچسترسیتی در کنار همه هیاهوی خود، فرصتی برای بازیکنان نامی اسبق منتسب به این دو تیم فراهم کرده تا به این بهانه انتقادات خود را بیان کنند.

از جمله این نفرات می‌توان به روی کین، هافبک و کاپیتان سال‌های 1993 تا 2005 من‌یونایتد اشاره کرد. چهر‌ه‌‌ای که همواره در رویای بازگشت به تیمش و برعهده گرفتن پست سرمربیگری به جای سرآلکس فرگوسن 70 ساله بوده است.


وی در یادداشتی که برای روزنامه سان نوشته،‌ چنین عنوانی را برای مقاله‌اش برگزیده است: اگر فرگی ببازد، مثل گواردیولا استعفا نخواهد داد.


کین یادداشت‌ خود را نیز با همین موضوع شروع کرده است: اگر من‌یونایتد بازنده جدال با سیتی‌ شود، بازیکنانش تحت فشار قرارخواهند گرفت و تا آخر عمر خود را نخواهند بخشید. اما سرآلکس فرگوسن، مربی ‌این تیم مثل گواردیولا عمل نخواهد کرد.


وی ادامه داد: انجام کاری مشابه گواردیولا در فلسفه کاری فرگوسن نیست. او هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهد نتایج تیمش سرنوشت زندگی ورزشی‌ او را رقم بزند. به همین سال گذشته بنگرید که منچستر قهرمانی اروپا را در دیدار مقابل بارسا از دست داد، اما دامنه تحولات را به چند تغییر در تیمش محدود کرد.


وی معتقد است تیم سابقش از شانس زیادی برای کسب نتیجه در این دربی برخوردار است.


روی کین افزود: کاملا می‌پذیرم که آنها برای کسب برد به میدان می‌روند. اما برد، باخت یا تساوی در این بازی هر چند بر لیگ برتر تاثیراتی خواهد داشت. اما فرگوسن فصل بعد بازهم مربی یونایتد‌ها باقی خواهد ماند.


کین افزود: فرگوسن آنقدر با تجربه است که بداند چگونه باید با من‌سیتی مبارزه کند که نتیجه بگیرد.


به اعتقاد وی ،بازیکنان یونایتد اکنون تحت فشار زیادی هستند. زیرا در صورت باخت در این دربی نتیجه زحمات خود را از دست رفته خواهند دید.


وی بیان کرد: برای بازیکنان این جدال، بسیار سخت است. باخت در این بازی به منزله پایان رویای شان برای کسب قهرمانی لیگ خواهد بود.


کین شرایط  دیگر تیم حاضر در این میدان یعنی منچسترسیتی را به گونه‌ای دیگر ارزیابی می‌کند: شرایط برای من‌سیتی فرق می‌کند. آگر مقابل یونایتد هم ببازند، می‌توانند ادعا کنند که با کسب عنوان دومی پیشرفت کرده و فصل بعد برای قهرمانی می‌آیند. البته تیم مانچینی در دو،‌سه هفته اخیر خوب کار کرده است. البته آنها وست برومویچ‌ ‌آلبیون، نوریچ و ولورهامپتون را برده‌اند. اما با تمام احترامی که برای سیتی‌ها قائلم باید بگویم که هیچ یک از این حریفان، من یونایتد نبوده است.


این اظهارات در حالی است که دربی شهر منچستر فردا شب در ورزشگاه اتحاد به میزبانی منچسترسیتی و میهمانی منچستریونایتد انجام خواهد شد. هم اکنون من‌یونایتد با 83 امتیاز صدرنشین است و من‌سیتی در صورت تکرار برد (این تیم 6 بر یک بازی رفت را به سود خود کرد) به لطف میانگین گل زده بهتر صدرنشین خواهد شد.


 


|+| نوشته شده توسط در یکشنبه 91/2/10 و ساعت 8:19 عصر | نظر